جهت اطلاع از نامهای تجاری آماده فروش( فقط نام کالای درخواستی مثلا :قند ، کاشی وغیره )  را به شماره های زیرپیامک زده بعد از 10 دقیقه کلیه نامهای تجاری آماده فروش به گوشی شما پیامک ارسال خواهد شد

موبایل :09123717913    پنل پیامک  : 10009123717913

جهت مشاوره وثبت علامت ونام تجاری با   09123717913تماس

ایمیل:sabt300@gmail.com

دانلود نمونه فرم های اداری و مکاتبات داخلی

دانلود نمونه و تیپ قرادادهای جدید 1394

بخش ثبت شرکت در سایت اعتماد ادیب

 

حکومت : پادشاهی پارلمانی
مساحت : ۷۹۰/۴۴۹ کیلومترمربع
جمعیت :  حدود ۹ میلیون نفر
رشد سالانه جمعیت : ۲/۰ درصد
پایتخت : استکهلم
زبان   : سوئدی
دین : مسیحی ارتدکس- آزادی مذهب در سوئد تضمین شده است
واحد پول : کرون

سوئد در شمال اروپا واقع شده ودارای آب و هوای سردی است. این کشور از نظر طبیعی، از ۴ ناحیه تشکیل  شده است. کوههای پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در  شمال، زمینهای مرتفع یونکوپینگ در جنوب، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، و جلگه حاصلخیز اسکانیا در  منتهی­الیه بخش جنوبی ­کشور.تابستانها کوتاه وگرم و  زمستانهای سرد و طولانی از ویژگیهای آب و هوای این کشور است. میانگین بارش سالانه از ۲۰۰ سانتی متر در غرب وجنوب غربی، تا ۵۰ سانتی متر در شرق و جنوب شرقی متغیر می باشد. بیش از نیمی از مساحت این کشور از جنگل پوشیده شده و طبعاً، صنایع چوب و ساخت ماشین آلات مرتبط با آن، معمول و متداول است.
تجارت

سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا و دارای رشد اقتصادی بسیاربالایی است. بعد جنگ جهانی دوم این رشد اقتصادی شتاب بیشتری بخود گرفت. درآمد خالص ملی کشور بالا رفت, شکوفائی رشد اقتصادی بوجود آمد . درآمد کشور سوئد مثل دیگر کشورهای نسباتاً کوچک صنعتی, وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالائی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است.

بطور مثال سهم صادرات در درآمد خالص ملی کشور در یک دوره ۱۰ ساله (بین یالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹) از ۳۰ درصد به ۴۴ درصد رشد داشته است. اروپا مهم ترین بازار صادراتی کشور است. ۶۰ درصد تولیدات کشور سوئد به دیگر کشورهای عضو بازار مشترک اروپا صادر می شود.

صادرات و واردات سوئد و دیگر کشورهای عضو بازار مشترک اروپا از سال ۱۹۹۵ که سوئد عضو این اتحادیه شد, رشد چشمگیری داشته است. واردات سوئد از دیگر کشورهای اروپائی در سال ۱۹۹۵ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد کرون سوئدی و صادرات آن در همان سال بالغ بر ۳۴۰ میلیارد کرون سوئدی بوده است این ارقام در سال ۱۹۹۹ به ترتیب به ۳۹۰ میلیارد کرون سوئدی(واردات) و ۴۱۰ میلیارد کرون سوئدی(صادرات) ارتقا می یابد. آمریکای شمالی و کشورهای آسیای جنوب شرقی از دیگر بازارهای مهم صادراتی سوئد هستند.

معدن سنگ آهن و جنگل وسیع به یقین نقش بسزائی در پیشرفت صنعتی کشور سوئد دارند. این دو منابع سرشار طبیعی, پایه و اساس تولیدات صنعتی کشور را تشکیل میدهند. تلفن و سیستم های مخابراتی, خودرو و ماشین های سنگین را می توان منجمله به صنعت و تولیدات سوئد اضافه کرد.
تولید خودرو, کامیون و دیگر صنایع فلزی سبک و سنگین, سهم ۵۰ درصد در اقتصاد تولیدی کشور را دارا می باشد. درصد این سهم برای صنعت کاغذ و خمیر کاغذ ۲۰ و داروسازی ۱۲ است
بخش همگانی سوئد

در سوئد سه سطح دموکراتیک انتخابی وجود دارد: پارلمان یا مجلس (riksdagen) در سطح ملی، شوراهای استان         (landstinget) در سطح ناحیه ای و کمونها (kommunen) در سطح محلی. حوزه مسئولیت و وظایف این نهادها گوناگون است.

کمونها و شوراهای استان توسط مجمع های منتخب مردم که بترتیب مجلس کمون (kommunfullmäktige) و مجلس شورای استان  (landstingsfullmäktige)نامیده میشوند اداره میشود. نمایندگان این مجلس ها سیاستمدارانی
هستند که هر چهار سال یکبار مستقیما توسط شهروندان انتخاب میشوند. این انتخابات همزمان با انتخابات پارلمان یعنی
در سومین یکشنبه ماه سپتامبر برگزار میشود. شوراهای استان و کمونها از حق مالیات گیری و تصمیم گیری برخوردارند. این امر از جمله در چارچوب قانون کمون (kommunallagen) تعیین وتنظیم میشود.

در سطح ناحیه ای دولت توسط استانداریها  (länsstyrelsen)نمایندگی میشود یا به بیان دیگر استانداریها نیابت دولت در استان ها را بعهده دارند. ریاست استانداری با استاندار(landshövdingen) است که توسط دولت به این مقام منصوب میشود.

پارلمان سوئد مجمع قانونگذاری کشور است و نمایندگان آن هر چهار سال یکبار توسط مردم سوئد گزیده میشوند.
پارلمان نخست وزیر را برمی گزیند(statsminister) و نخست وزیر نیز اعضای هیئت دولت را منصوب میکند.

از سال ۱۹۹۵ سوئد عضو اتحادیه اروپا  (Europeiska Unionen, EU)بوده است. در آنجا سوئد با کشورهای عضو دیگر در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی و مسائل مربوط به پلیس و دادگاه ها همکاری می کند.

کمون

در سوئد ۲۹۰ کمون وجود دارد. کمونها از حق خودگردانی گسترده ای برخوردارند و مسئولیت امور محلی شهروندان

برای نمونه امور مربوط به دبستانها و دبیرستانها و نهادهای پیش دبستانی و نگهداری از سالمندان و جاده ها و امور
مربوط به آب و فاضلاب و انرژی را بعهده دارند. کمونها همچنین مسئولیت صدور پروانه ها یا جوازهای گوناگون مانند
جواز ساختمان و جواز فروش مشروبات الکلی را بعهده دارند و در مورد مسائل مربوط به پیشرفت امور اقتصادی و
صنعت جهانگردی و فرهنگ در شهرها نیز فعال هستند.

بالاترین مرجع تصمیم گیری در کمون مجلس کمون (kommunfullmäktige) است که اعضای آن سیاستمداران
برگزیده مردم هستند. مجلس کمون مانند پارلمان محلی کار می کند و هیئت مدیره کمون را که رهبری و هماهنگی
کارهای کمون را بعهده دارد منصوب می کند.

بجز هیئت مدیره کمون چند کمیته وجود دارد که آنها نیز توسط مجلس کمون برگزیده میشوند و وظیفه دارند که مسائل
گوناگون را که در مجلس کمون مطرح میشود مورد رسیدگی و بحث قرار دهند. این کمیته ها موظف به اجرای تصمیم
های گرفته شده توسط مجلس کمون هستند ولی در مورد برخی مسائل حق تصمیم گیری دارند. شمار و نام این کمیته ها
در کمونهای گوناگون متفاوت است.وظایف کمونها در چارچوب قانون کمونی (kommunallagen)و چندین قانون دیگر مانند قانون خدمات اجتماعی و قانون طرح و ساختمانسازی و قانون مدارس تعیین شده است.

شورای استان

وظیفه شورای استان اداره کردن امور مشترک در چند کمون است ٫ اموری که رسیدگی و اداره کردن آنها برای هر یک
از کمونها به تنهایی مستلزم هزینه گزافی میباشد. در سوئد ۲۱ شورای استان و ناحیه وجود دارد و وظیفه اصلی آنها
اداره کردن همه خدمات درمانی همگانی در کشور است. شوراهای استان همچنین مسئولیت برنامه ریزی خدمات
دندانپزشکی سوئد چه در بخش خصوصی و چه بخش همگانی را بعهده دارند. خدمات دندانپزشکی همگانی کشور که
خدمات دندانپزشکی مردمی نام دارد زیر نظر شوراهای استان اداره میشود.

بجز وظایف نامبرده شوراهای استان بهمراه کمونها مسئولیت ترافیک جمعی را بعهده دارند. این شوراها همچنین در
زمینه رشد و پیشرفت ناحیه کار می کنند و از بخش اقتصاد خصوصی و جهانگردی و فعالیت های فرهنگی نیز پشتیبانی
می کنند.

بالاترین نهاد تصمیم گیری در شورای استان مجلس شورای استان است که اعضای آن سیاستمداران برگزیده مردم
هستند. مجلس شورای استان بمثابه پارلمان ناحیه ای عمل می کند. مجلس شورای استان اعضای هیئت مدیره شورای
استان را منصوب می کند که وظیفه آنها رهبری و هماهنگی کارهای شورای استان است. چند کمیته نیز وجود دارد که
وظیفه آنها رسیدگی و آماده کردن موضوع هاییست که باید در مجلس شورای استان مطرح شود. این کمیته ها بایستی
تصمیم های گرفته شده توسط شورای استان را اجرا کنند. شورای استان همچنین میتوانید تصمیم بگیرد که کمیته ها در
برخی امور حق تصمیم گیری داشته باشند.وظایف شورای استان از جمله در چارچوب قانون کمونی تعیین شده است.

اداره های دولتی

در سوئد حدود ۳۳۰ کمیته مرکزی و اداره های کل و نهادها و شرکت های دولتی وجود دارد که زیر رهبری دولت و
وابسته به وزارتخانه های گوناگون بفعالیت مشغولند. وظیفه آنها اجرای عملی مصوبات پارلمان و دولت است. نهادهای
دولتی از استقلال برخوردارند یعنی اینکه آنها با مسئولیت خود ولی طبق خط مشی تعیین شده توسط دولت در آئین نامه
های دولت عمل می کنند.

استانداری

استانداری نهاد دولتی است که وظیفه اش هماهنگی و بکارگیری علاقه های گوناگون در استان است. استانداری نهاد
خدمتی و رسیدگی به شکایات است و در چند زمینه وظیفه کنترل و سرپرستی نیز دارد. استانداری مسئول اجرای
مصوبات دولت در مورد اهداف ملی در استان است. ۲۱ استانداری وجود دارد - در هر استان یک استانداری. حوزه
فعالیت استانداری تشکیل یافته است از آمادگی غیر نظامی ٫ خدمات نجاتی ٫ مراقبت از طبیعت و محیط های فرهنگی ٫
برابری زن و مرد ٫ پرستاری اجتماعی و در استانهای شمالی امور مربوط به گوزنداری و مناطق کوهستانی.
رئیس کل استانداری استاندار است که توسط دولت منصوب میشود.

صندوق بیمه های اجتماعی

در سوئد صندوق بیمه های اجتماعی اداره کننده سیستم خدمات بیمه های اجتماعی است که در موارد بیماری ٫ ناتوانی
جسمی ٫ سالمندی و پرستاری از فرزند بیمار امنیت مالی شخص را تامین می کند. صندوق بیمه اجتماعی همچنین در
زمینه هماهنگی امور توانبخشی و دادن امکانات بازگشت به کار به بیماران و ناتوانان فعالیت می کند.
۲۱صندوق بیمه وجود دارد که همگی واحدهای اداری مستقل هستند. هر صندوق بیمه توسط یک هیئت مدیره و یک
مدیر رهبری میشود. کمیته های بیمه های اجتماعی که از نمایندگان برگزیده مردم تشکیل یافته اند در مورد برخی
پرونده های تصمیم گیری می کنند. هر صندوق بیمه ای توسط یک اداره مرکزی رهبری میشود ولی تماس با مردم از
طریق اداره های محلی موجود در مراکز پرجمعیت کمونها صورت میگیرد.

دولت

دولت بر سوئد حکومت می کند و رهبری آن با نخست وزیر است که هماهنگ کننده کارهای دولت و مسئول اصلی
سیاست دولت است. روش انتخاب نخست وزیر به این صورت است که سخنگوی پارلمان کاندیدای نخست وزیری را
پیشنهاد می کند و در صورت تصویب پارلمان نخست وزیر منصوب میشود.
هیئت دولت از چند وزیر که منتخب نخست وزیر هستند تشکیل می یابد. بیشتر این وزرا رئیس های وزارتخانه ها
هستند ٫ وزیر دادگستری و وزیر امور خارجه نمونه هایی از رؤسای وزارتخانه ها هستند. وزیران دیگر وابسته به یکی
از وزارتخانه ها هستند که در آنجا به نیابت از سوی رئیس وزارتخانه وظایف ویژه ای بر عهده دارند مانند وزیر کمک
به کشورهای نیازمند و وزیر امور کاری.

وزارتخانه ها بطور کلی در زمینه آماده سازی امور برای دولت برای نمونه طرح بودجه اقتصادی دولت یا پیشنهاد
قوانین (لوایح) کار می کنند. پس از آماده کردن لایحه دولت آنرا برای تصمیم گیری تقدیم مجلس می کند.
هنگامی که پارلمان در موردی تصمیم گرفت دولت مسئول اجرای آن میشود. دولت اجرای عملی تصمیم های پارلمان را
به اداره های دولتی گوناگون واگذار می کند. اداره های دولتی مستقل هستند یعنی اینکه آنها سرخود ولی مطابق با خط
مشی تعیین شده در آئین نامه های دولتی عمل می کنند.

دولت نمایندگی سوئد در شورای وزیران اتحادیه اروپایی را نیز بعهده دارد. این کار با شرکت در اجلاس شورای
وزیران اتحادیه اروپا و همچنین پیگیری امور مهم برای دولت در مراجع گوناگون شورای وزیران صورت میگیرد.

پارلمان

پارلمان قوانین را وضع می کند و در مورد درآمدها( مالیات) و هزینه های کشور تصمیم گیری می کند. پارلمان
همچنین بر کار دولت و اداره های دولتی نظارت می کند و در مورد سیاست خارجی موضع گیری می کند.
انتخابات پارلمان هر چهار سال یکبار و بصورت انتخابات همگانی و رأی مخفی و مستقیم صورت میگیرد. در انتخابات
۳۴۹ کرسی نمایندگی پارلمان بین احزاب گوناگون و به نسبت آراء بدست آمده آنها پخش میشود.

سال کاری پارلمان اجلاس سراسری نامیده میشود. سخنگوی پارلمان رهبر آن و رئیس جلسه های نمایندگان مجلس
است. سخنگوی پارلمان همچنین این وظیفه مهم را دارد که هنگام تشکیل دولت شخصی را برای پست نخست وزیری به
پارلمان پیشنهاد کند.

مصوبات پارلمان یا بر پایه پیشنهادهای دولت (لوایح )یا پیشنهادهای نمایندگان پارلمان( طرح ها) استوار است. تصمیم
های پارلمان توسط نمایندگان گرفته میشود ولی نخست باید یکی از ۱۶ کمیسیون های تخصصی موضوع را مورد
بررسی قرار داده و در گزارشی به پارلمان چگونگی تصمیم گیری را پیشنهاد کند. پیش از مطرح شدن هر موضوع در
کمیسیون تخصصی و مجلس نمایندگان موضوع مربوط بین گروه های پارلمانی احزاب گوناگون بطور گسترده مورد
بحث و گفتگو قرار میگیرد.

همه جلسه های پارلمان علنی است. مردم میتوانند از جایگاه حضار ناظر بحث و گفتگو در پارلمان باشند. نتیجه رای
گیریها نیز علنی است. به بیانی دیگر چگونگی رای دادن هر نماینده را میتوان دید.

اتحادیه اروپایی

سوئد از سال ۱۹۹۵ در اتحادیه اروپا که در آن اکنون ۲۵ کشور همکاری می کنند عضو بوده است. همکاری کشورهای
عضو گسترده است و مسائل مشترک مانند اقتصاد و سیاست خارجی و همکاری نیروهای پلیس را دربرمیگیرد.
کشورهای عضو در بسیاری زمینه ها همکاری می کنند ولی نه در همه زمینه ها و از اینرو مسائل زیادی وجود دارد که
هر کشور عضو به تنهایی در مورد آنها تصمیم گیری می کند. موارد مربوط به خدمات درمانی و دفاع از کشور و
آموزش و پرورش و سیاست مسکن از جمله این موارد بشمار میروند.

تصمیم های مشترک گرفته شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپایی باید توسط کشورهای عضو اجرا شود. گواینکه
در مورد برخی تصمیم ها توافق همه کشورهای عضو ضروری نیست ولی همه کشورها باید آنها را اجرا کنند. از اینرو
عضویت سوئد در اتحادیه اروپایی این پیامد را داشته است که پارلمان سوئد شماری از اختیارات تصمیم گیری خود را
به نهادهای اتحادیه اروپایی واگذار کرده است.

شورای وزیران اتحادیه اروپا که در آن یک وزیر سوئدی نیز شرکت دارد و همینطور پارلمان اروپاست که در اتحادیه
اروپا تصمیم میگیرند. نمایندگان پارلمان اروپا هر پنج سال یکبار توسط رأی دهندگان کشورهای عضو انتخاب می
شوند. در این انتخابات همه کسانی که از حق رأی دادن برخوردارند این امکان را دارند که نمایندگان سوئد در پارلمان
اروپا را انتخاب کنند.

 

 

ثبت شرکت بین المللی در انگلستان
انگلستان به دلیل نزدیکی به ایران و قوانین خاص و تجارت دیرینه ایرانیان طرفداران خاص خود را برای ثبت شرکت دارد به خصوص که بسیاری از تجار برای برنامه های آینده تجاری و حتی گرفتن اقمت از آن بهره می برند.
 ثبت شركت در انگلستان از طريق به صورت مادام‌العمر صورت ميگيرد، البته اين شركتها معاف از ماليات نيستند اما هيچگونه شارژ ساليانه‌اي را در بر نميگيرند. پرداخت مالياتها بر اساس ميزان عملكرد و فعاليت شركت در انگلستان تعيين مي شود كه از طريق وكلاي پارس تاکان و دبير انگليسي شركت ، در صورت تسليم اوراق مالياتي از سوي اداره كار به تهران ارسال ميشوند.

 

   ثبت شرکت در انگلستان و مراحل قانونی که در طول سال اول تاسیس باید برای یک شرکت انگلیسی انجام داد به شرح ذیل می باشد::

الف) گرفتن یک نماینده در انگلستان به عنوان نماینده رسمی کارهای ثبتی و اداری شرکت
ب) جستجو برای نام که ثبت نشده باشد.
پ) آماده سازی مدارک و اساسنامه شرکت بر اساس نوع شرکت و تعداد افرادی که شریک خواهند بود.
ت) گرفتن و اعلام آدرس رسمی برای شرکت
ث) ثبت شرکت و گرفتن تاییدیه سازمان ثبت شرکتها
ج) آماده سازی مهر برجسته شرکت
چ) چاپ کارت ویزیت با نام شرکت شما به تعداد 250 عدد
مشاور، به عنوان مشاور تجاری و حرفه ای، مراحل ثبتی شرکت شما را با سالها تجربه به بهترین شکل و با توجه به نیاز شما انجام می دهد.

مراحل آماده سازی و ثبت موارد اشاره شده بالا برای ثبت شرکت، یک هفته زمان می برد و بعد از آن، با پست برایتان ارسال می شود. در صورتی که علاقمند هستید تا اصل مدارک بعد از ثبت، در زمان کوتاه به دست شما برسد با سرویس پستی اکسپرس دی اچ ال با هزینه 250 دلار، برایتان ارسال می شود.
برای ثبت شرکت، نیاز به ارائه و آماده سازی این مدارک توسط صاحب (صاحبان) شرکت می باشد:
الف) مدارک شناسایی مانند پاسپورت و شناسنامه
ب) ترجمه و تایید رسمی مدارکی که برای موارد مختلف تهیه می شود که بر اساس نوع شرکت متفاوت می باشد.
پ) امضا کلیه فرم های مربوطه
بریتانیا، یا پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی (به انگلیسی: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland و به اختصار: UK) کشوری است واقع در اروپای غربی و به پایتختی شهر لندن. این کشور از چهار بخش تشکیل شده‌است: سه بخش آن کشورهای باستانی انگلستان و اسکاتلند و ولز هستند که روی‌هم بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد. در بسیاری از منابع ایرانی، کل کشور بریتانیا سهواً انگلستان یا به طور خلاصه انگلیس خوانده شده‌است. در منابع رسمی باید از عبارت‌های «پادشاهی متحد»، «پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی»، «بریتانیای کبیر» یا «بریتانیا» استفاده کرد.[۲] در این متن و متون رسمی دیگر، عبارت انگلیس یا انگلستان فقط به انگلیس در نیمه جنوبی بریتانیا اشاره خواهد داشت.

 
نظام حقوقی

پادشاهی متحد بریتانیا دارای ۳ نظام حقوقی مشخص است. نظام حقوقی انگلستان محدود به انگلستان و ویلز است. نظام حقوقی ایرلند شمالی که محدود به ایرلند شمالی است، و نظام حقوقی اسکاتلند که در اسکاتلند اجرا می‌شود. قانون اتحاد ۱۷۰۷ بین پادشاهی‌های اسکاتلند و انگلستان که منجر به تشکیل پادشاهی متحد بریتانیای کبیر شد، استقلال نظام قضایی اسکاتلند از بقیه بریتانیا را تضمین می‌کند.
واحد پول

واحد پول بریتانیا پوند استرلینگ (Pound Sterling) است که با نماد £ شناخته می‌شود. پول مسکوک در تمامی بریتانیای کبیر یکی است و توسط بانک مرکزی بریتانیا (Bank of England) تولید و توزیع می‌شود. اما بانکهای اسکاتلند و ایرلند شمالی مجاز هستند اسکناس‌های خود را چاپ و توزیع کنند. تمامی این اسکناس‌ها علیرغم تفاوت ظاهری «پوند استرلینگ» هستند و از نظر ارزش برابرند (هرچند که در بازارهای غیررسمی ارز ایرلند با قیمتهای متفاوت عرضه می‌شوند[نیازمند منبع]).

تاریخچه ی تقسیم پوند به واحد های کوچک تر

اکنون پوند به یکصد پنی تقسیم می شود اما تا سال 1970 پوند تقسیمات گوناگونی داشت . یک پوند برابر با 20 شیلینگ بود . هر 2 شیلینگ واحد دیگری به نام فلورین را تشکیل می داد . بنا براین هر 10 فلورین یک پوند می شد . هر شیلینگ برابر با 12 پنی بود در نتیجه یک پوند 240 پنی می شد . تقسیمات واحد پول بریتانیا به این موارد محدود نبود . هر پنج شیلینگ مساوی با یک کرون بود و هر پوند به 4 کرون تقسیم می شد . بین سال های 1967 تا 1970 این تقسیمات پیچیده حذف شدند و پوند بریتانیا به صورت ساده برابر با یکصد پنی شد .
جغرافیا
سکوی حفاری در دریای شمال

بریتانیا در سواحل شمال غربی اروپا واقع شده‌است و توسط دریای شمال از شبه جزیره اسکاندیناوی و هلند، و توسط کانال مانش از فرانسه جدا می‌گردد. این کشور از دو جزیره اصلی تشکیل شده است؛ جزیره اصلی و بزرگ‌تر «بریتانیای کبیر» نامیده می‌شود و شامل اسکاتلند، ولز و انگلستان (انگلند) است. جزیرهٔ دیگر «ایرلند» است که توسط دریای ایرلند از بریتانیای کبیر جدا می‌شود و شامل ایرلند شمالی (در شمال) و جمهوری ایرلند (در جنوب) می‌باشد. جمهوری ایرلند (ایرلند جنوبی) یک کشور مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا است و بخشی از کشور بریتانیا محسوب نمی‌شود.

آب و هوای بریتانیا، مرطوب و معتدل بوده، و میانگین دما در تابستان بین ۱۷ تا ۱۳ درجه و در زمستان بین ۷ تا ۵ درجه سانتی گراد متغیر است. میزان بارندگی سالانه در نوسان بوده، و در اطراف «منطقه دریاچه» (Lake District) بالاترین میزان را دارد.


۷۶ درصد زمین‌های بریتانیا زیر کشت هستند، و اگرچه عده کمی از جمعیت این کشور به کشاورزی مشغول هستند، اما تولیدات آنها، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به خارج نیز صادر می‌شوند. محصولات مهم کشاورزی بریتانیا عبارت‌اند از: گندم – جو – سیب زمینی – گوجه فرنگی – نیشکر و سبزیجات . این کشور دارای چراگاههای دائمی زیادی است که در آنها گوسفند، گاو، خوک و طیور پرورش می‌یابد. در اقتصاد بریتانیا، صیادی و جنگلداری جایگاه ویژه‌ای دارد. ذخایر معدنی آن شامل: زغال سنگ که در صنعت تولید برق بکار می‌رود؛ نفت و گاز طبیعی که در مراکز صنعتی، تجاری و مسکونی به مصرف می‌رسند، و منیزیم، فسفات – مس و آنتیموان است. صادرات این کشور که شامل: گوشت – لبنیات – کالاهای الکترونیکی - ماشین آلات صنعتی - اتومبیل - کشتی – قطعات و موتور هواپیما - غلات – تنباکو و نفت می‌باشد. بریتانیا از خدمات یک شبکه حمل و نقل بسیار گسترده بهره مند است.
روابط خارجی

پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی عضو سازمان ملل متحد، جامعه اروپا، گروه ۸ کشور صنعتی (G8)، گروه ۲۰ و پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی (ناتو NATO) است

 
 

09123717913-44474914

مدارک لازم برای تاسیس شعبه در آلمان 

شرکت های ایرانی که مایل به تاسیس شعبه ای در آلمان می باشند می بایست مدارک ذیل را به زبان آلمانی ترجمه کرده و به تایید سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران برسانند . در بعضی موارد مدارک دیگری نیز مورد نیاز است

  1. موضوع فعالیت شرکت در ایران
  2. شماره ثبت شرکت ایرانی در اداره کل ثبت شرکتها در تهران و یا شهرستانها
  3. نوع شرکت ایرانی ( سهامی خاص ، با مسوولیت محدود. تضامنی و ...)
  4. نام و نشانی موسسین شرکت
  5. نام ، نشانی و تعداد مدیران شرکت
  6. مدت تاسیس شرکت
  7. مرکز اصلی شرکت در ایران
  8. نام تجاری شعبه در آلمان
  9. نشانی شعبه در آلمان
  10. موضوع فعالیت شعبه
  11. آیا شرکت دارای بازرس است ؟
  12. مدیر شعبه ( نام و نشانی و شغل )
  13. اساسنامه شرکت

تاسیس شعبه در آلمان برای فعالیتهای اقتصادی شرکت های ایرانی می توانند برای فعالیت های اقتصادی خود از راه های گوناگونی استفاده کنند   :

  1. تاسیس شرکت مستقل
  2. تشکیل شعبه مستقل
  3. تشکیل شعبه وابسته ( پایگاه ثابت )
  4. دفتر نمایندگی

شرکت مستقل

شرکت های ایرانی می توانند مبادرت به تاسیس یک شرکت مستقل در آلمان نمایند . در این صورت چنین شرکتی از شرکت ایرانی یعنی شعبه مادر و اصلی مجزا بوده و قانون آلمان بر آن حاکم خواهد بود . اگر چه مجزا بودن این دو شرکت از دیدگاه حقوقی صحیح می باشد  اما از دورنمای اقتصادی  می توان  گفت که شرکت  تاسیس شده در آلمان وابسته به شرکت مادر  و اصلی  خود می باشد . وابسته بودن اقتصادی به این شکل پدیدار می شود که سهامداران شرکت در آلمان و سهامداران شرکت مادر در ایران یکسان می باشند . حقوق تجارت آلمان میزان سهام اشخاص خارجی ودرصد سرمایه گذاری اشخاص خارجی را محدود نمی سازد . بنابراین اتباع ایرانی می توانند همانند اتباع آلمانی شرکت های تجاری که 100%سهام متعلق به آنها باشد را تاسیس نمایند . این درحالی است که قانون کشور آلمان ، در فعالیت های آنها به دلیل خارجی بودن این اشخاص تفاوتی قائل نمی شود   .

شعب

چنانچه یک شرکت ایرانی مایل به ایجاد شرکت دیگری نباشد ، می تواند اقدام به تاسیس یک شعبه نماید . اگر چه شعبه  یک شرکت در محلی غیر از مرکز اصلی خود شرکت واقع شده است ، اما از دیدگاه قانونی شعبه یک شرکت ایرانی در آلمان وابسته به شرکت ایرانی است باید توجه داشت که قانون آلمان شعب را به عنوان اشخاص حقوقی مستقل نمی پذیرد . قانون آلمان بین شعبه مستقل و شعبه وابسته ( پایگاه ثابت   ) تمایز قائل است : هر دو تحت حاکمیت و مقررات جمهوری فدرال آلمان قراردارند   .

شعب مستقل

اگر چه شعبه مستقل از نظر حقوقی محتاج به شرکت ایرانی بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل نیست، ولی به لحاظ اقتصادی و گردش سرمایه و مبادلات تجاری تا حدودی از شرکت ایرانی مادر مستقل می باشد . به همین سبب شعبه مستقل باید دارای عوامل اقتصادی جداگانه ای، باشد از جمله حساب و ترازنامه و سودوزیان جداو همچنین مدیریتی که تا حد امکان و مقدور، دارای اختیارات عملی باشد   .

شعبه وابسته پایگاه ثابت

یک شعبه وابسته، بر خلاف شعبه مستقل کاملا به  شرکت ایرانی وابسته است و تنها از نظر مکانی از شرکت ایرانی جدا می باشد   . ( بنابراین هر گاه شعبه وابسته با اشخاص دیگر اعم از حقیقی و حقوقی قراردادی منعقد نماید، طرف و ذینفع آن قرارداد شعبه وابسته نیست، بلکه خود شرکت ایرانی است که شعبه را تاسیس نموده است ) . چنانچه فروشگاه ،دفتر  کارخانه یا کارگاه یک شرکت ایرانی در آلمان واقع باشد، ما دامی که کاملا به شرکت ایرانی وابسته است ، به عنوان یک شعبه وابسته یا پایگاه ثابت محسوب می شود   .

دفتر نمایندگی

حوزه اختیارات اجرایی و عملیاتی یک دفتر نمایندگی محدود است . لذا دفتر   نمایندگی فقط  می تواند  به عنوان یک موسسه ثابت منحصرا به منظور تبلیغات تجاری ،کسب اطلاعات یا تحقیقات ،علمی ،و یا فعالیتهای مشابه که جنبه مقدماتی دارند،مورد  استفاده  شرکت در ایران قرار گیرد   . در این صورت شرکت ایرانی اقدام به برقراری ارتباط با یک فرد آلمانی می کند تا وی به نمایندگی از جانب شرکت ایرانی عمل نماید . به این ترتیب شرکت ایرانی به بازار آلمان شناسانده می شود . دفتر نمایندگی پایگاه ارتباطی تبلیغ محصولات تجاری و زمینه های فعالیت شرکت ایرانی ورابط شرکت ایرانی با تجار  و شرکتهای آلمانی می باشد   .

تاسیس شعبه

تاسیس یک شعبه در آلمان تحت حاکمیت قوانین و مقررات جمهوری فدرال آلمان قراردارد . موجودیت یک شرکت ایرانی با تاسیس شعبه در آلمان آغاز می شود   . برای تشکیل شعبه نیاز به تامین و سپردن سرمایه نمی باشد . شایان ذکراست تنها شرکت های تجاری مجاز به تشکیل شعبه می باشد . در غیر این صورت چنانچه شرکت متقاضی از نوع تجاری نباشد ،فقط تاسیس یک شعبه وابسته امکان پذیر است . شعبه یک شرکت ایرانی می بایست با شرکت ایرانی همنام باشد . زیرا در این صورت مشخص می شود که شعبه مزبور بخش و یا واحدی از شرکت ایرانی است . همچنین می توان به شرکت ،اصطلاح" شعبه " را نیز افزود . در صورتی که شرکت ایرانی از نوع "سهامی " و یا "مسوولت محدود" باشد ،این نکته می بایست به نام شعبه نیز افزوده شود. شرکتهای ایرانی موظفند شعبه مستقل خود در آلمان را به ثبت برسانند ،بنابراین ثبت مستقل الزامی و تابع مقررات قانونی است   . ثبت شرکت وشعبه توسط دادگاه صلاحیتدار انجام می شود . همچنین می بایست موجودیت آن نیز به اداره بازرگانی محل اعلام شود . برای ثبت شعبه مستقل ارائه مدارک زیر به دادگاه الزامیست   :

  1. نشانی و موضوع فعالیت شعبه
  2. شماره ثبت شرکت ایرانی در اداره کل ثبت شرکتها درتهران و یا شهرستانها
  3. نوع شرکت ایرانی ( سهامی ،با مسئولیت محدود،تضامنی )
  4. نام مدیر شعبه در آلمان

علاوه بر مدارک پیش گفته چنانچه شرکت ایرانی از نوع سهامی باشد ،ارائه اساسنامه شرکت به زبان آلمانی نیز الزامی است . گفتنی است بر خلاف شعبه مستقل ، ثبت شعبه وابسته در دادگاه لازم نیست . ولی شعبه وابسته نیز باید آغاز فعالیت های خود را به اداره بازرگانی محل اعلام نماید  .

شعبه و مالیات

شعبه یک شرکت ایرانی در آلمان ، همانند شرکت های آلمانی موظف به پرداخت مالیات است . دولت های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در گذشته موافقت نامه ای در خصوص اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از درآمد و ثروت منعقد کرده اند ،که در حال حاضر نیز معتبر است . بر اساس این قرارداد درآمد حاصل شعبه، نمی تواند مشمول مالیات هر دو کشور باشد . به طور کلی می توان گفت در آمد شعبه فقط مشمول مالیات دولت آلمان است . دولت آلمان ازمجموع درآمد حاصل شعبه ،مالیات بردرآمدیا مالیات بر شرکت ها را وصول می نماید . شرکت های سرمایه ای ،یعنی اشخاص حقوقی ،مشمول مالیات بر شرکت ها است ،در صورتی که درآمد حاصل شرکت های غیر سرمایه ای یا اشخاص حقیقی مشمول مالیات بر درآمد می باشد   .

مالیات بر اشخاص حقوقی

قانون جمهوری فدرال آلمان شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود را جزو اشخاص حقوقی قلمداد می کند . این نوع شرکتها موظف به پرداخت مالیات بر شرکت ها می باشند . بنابراین شعبه اشخاص حقوقی اصولا مشمول مالیات برشرکتها است . نرخ مالیات شرکتها در آلمان معمولا 25%از سود حاصله می باشد   .

مالیات بر اشخاص حقیقی

چنانچه طرف ایرانی یک شخصیت حقوقی نباشد ،درآمد حاصل شعبه وی مشمول مالیات بر درآمد در آلمان است . در این صورت درآمد حاصل شعب،درآمد خود شعبه نیست ،بلکه جزو درآمد شخص حقیقی محسوب می شود که صاحب شعبه می باشد . نرخ مالیات بر درآمد بین 17و47درصد(سال 2003میلادی ) از سود حاصله می باشد   . بدیهی است که همراه با افزایش میزان درآمد،نرخ مالیات نیز افزایش یافته و درصد مالیات بصورت تصاعدی محاسبه می شود

سایر مالیات ها

غیر از مالیات مذکور ،مالیات های دیگری ازجمله مالیات حق کسب (مالیات بازرگانی ) و مالیات همبستگی نیز مطالبه می شود . مالیات حق کسب سود شعبه را تقریبا به میزان 12%کاهش می دهد . مالیات همبستگی پس از اتحاد آلمان غربی و آلمان شرقی وضع شده و دولت تلاش دارد از این طریق از اقتصاد آلمان شرقی سابق حمایت کند . قابل ذکر است مالیات مزبور در مقایسه با مالیات دیگر بسیار کمتر است . همچنین شعبه موظف به پرداخت مالیات مصرف ( مالیات بر ارزش افزوده ) می باشد . نرخ مالیات مصرف در حال حاضر 16%و این در حالی است که نرخ مالیات بر مواد خوراکی ( به استثنای نوشیدنی ها )معادل 7%می باشد . پرداخت کننده مالیات در این خصوص فروشنده است ، که وی نیز مبلغ مالیات را به قیمت کالا اضافه می کند . به این ترتیب پرداخت کننده واقعی مالیات شخص مصرف کننده یا خریدار می باشد . مالیات بر مصرف از انواع مالیات های غیر مستقیم محسوب می شود   .

هزینه ثبت و اعلام شعبه

ثبت یک شعبه مستقل هزینه نسبتا کمی دارد   . برای مثال هزینه ثبت شعبه یک شرکت سهامی معمولا کمتر از 700یورواست . ولی همانطور که قبلا گفته شد برای ثبت یک شعبه مدارکی لازم است که می بایست به زبان آلمانی ترجمه و توسط سفارت آلمان در ایران تائید شود . بدیهی است مدارک پس از تائید سفارت آلمان ،برای استفاده در کشور آلمان معتبر می باشد . هزینه اعلام آغاز فعالیت یک شعبه به اداره بازرگانی محل در حال حاضر تقریبا معادل50یورو است. ممکن است در بعضی موارد مبالغ بسیار بیشتری نیز پرداخت شود . برای مثال در مواردی که فعالیت شعبه علاوه بر اعلام آن به اداره بازرگانی نیاز به مجوز خاصی داشته باشد   .

اتباع ایرانی در آلمان

هر گاه مدیر شعبه تبعه جمهوری اسلامی ایران باشد ،ملزم به داشتن پروانه کار خواهد بود . اما اگر شخص ایرانی مقیم ایران باشد و صرفا به دلیل انجام مذاکره و معامله به آلمان سفر کند ،ملزم به داشتن پروانه کار در آلمان نمی باشد . بدیهی است در این صورت ،داشتن اجاره ورود (روادید) به آلمان کافی است

 

توجه :  موسسه اعتماد ادیب با همكاری وكلای ایرانی و آلمانی خود مراحل ثبت شركت را برای شما بسیار سهل و آسان می نماید و كلیه مراحل اداری را برای شما در حداقل زمان انجام می دهد.

كلیه مراحل ثبت  شركت شما توسط وکلای آلمانی در آلمان  انجام می پذیرد.

با توجه به تعداد ساعت و زمانی كه برای ثبت شركت تجاری با مسئولیت محدود GMBH   استفاده می شود هزینه به طور  تجربی و تقریبی بین 7500 الی 8000 یورو میباشد.

پیشنهاد می گردد در صورتی كه كلیه سهام داران شركت ایرانی می باشند شركت را به صورت مسئولیت محدود  یا ( GMBH   ) ثبت نمائید.

این هزینه شامل كلیه خدماتی است كه موسسه اعتماد  در راستای مشاوره و انجام ثبت شركت با همكاری وكلای ایرانی و آلمانی انجام می دهد و شامل هزینه های جاری و دولتی مربوط به ثبت شركت نیز می باشد.  در نظر داشته باشید امكان انجام كلیه مراحل ثبت شركت بدون حضور موسسین امكان پذیر می باشد ولی پیشنهاد می گردد كه مدیر عامل جهت امضاء مدارك به آلمان سفر كند. موسسه اعتماد فقط یك روز به حضور مدیر عامل جهت ثبت در دادگاه و امضاء كلیه مدارك نیاز دارد .

موسسه اعتماد به عنوان مشاور و آشنا به كلیه مراحل ثبتی و محدودیتهای شركتهای ایرانی از همان ابتدای شروع قرار داد پرونده ویزا و اساسنامه را طوری تنظیم می كند كه در آینده  جهت فعالیت های تجاری شركت كمترین مشكل را جهت شروع فعالیت و كسب اعتبار داشته باشد.

قرارداد ثبت شركت شامل افتتاح حساب بانكی و ویزا نمی باشد هر چند در هر دو مورد ذكر شده گروه تجارییهای فوق آماده  آماده هر گونه همكاری با شركتهای متقاضی می باشد. مشاوره رایگان می باشد.

مدت زمان پروسه ثبت شركت : معمولا   45 الی 60 روز كاری هر چند گاهی با توجه به نوبت دادگاه ممكن است زمان كمتری صرف شود.

معمولا مشاوران مالیاتی كه خود حقوقدان نیز هستند به طور میانگین ماهیانه 200 الی 300 یورو جهت تنظیم دفاتر شركت جهت ارائه به اداره دارائی آلمان دریافت می نمایند.

هزینه دفتر كار با توجه به متراژ و امكانات متغیر است ولی می توان از 500 یورو الی 700 یورو در ماه دفتر كار با متراژ زیر 100 متر پیدا كرد. البته همانند ایران بسته به شانس امكان پیدا كردن دفاتر كاملا مبله با قیمت مناسب هم وجود دارد. ( جوینده یابنده )

مهمترین مواردی كه در ثبت شركت اهمیت زیادی دارد   :

  1- دریافت ویزا برای مدیر عامل ( در آلمان مدیر عامل تنها شخص حقوقی از شركت می باشد كه باید مسولیت تمام فعالیتها ی تجاری و مالی شركت را عهده دار باشد. )

2- تنظیم اساسنامه با شناخت كامل از نیاز های شركت و محدودیت  اقتصادی موجود بر علیه ایران

3- انتخاب مدیر عامل از میان یكی از اعضای هیئت مدیره ( طبق قوانین آلمان مدیر عامل باید اقامت آلمان داشته باشد. البته این قانون تبصره های گوناگونی دارد.)

گروه بازرگانی تجاری  توسط وکلای معتبر آلمانی خود  بدون نیاز به اقامت مدیر عامل شرکت را به ثبت  می رساند.

4- آدرس فیزیكی دفتر شركت در آلمان

5- حساب بانكی شركت كه در حال حاضر كمتر بانكی به ایرانیان خدمات بانكی بین المللی از جمله اعتبار نامه اسنادی ( LC   )  ارائه می نماید.

6- حسابرس و مشاور حقوقی و مالیاتی شركت

شما می توانید در صورت عقد قرارداد ازكلیه تجارب بازرگانی در آلمان برای حضور قوی در بازار بین المللی استفاده نمائید.

در آلمان امكانات و شرایط پیشرفت بسیاری وجود دارد كه در صورت بی اطلاعی از آنها بی بهره خواهید ماند .

پس از ثبت شركت نیز در كنار شما خواهیم بود.

 

لطفا جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمائید.       44474914- - 021

تجارت در آلمان   =  ویزای آلمان  +  زندگی در آلمان

آلمان مركز تجاری و نمایشگاهی اروپا

هزینه مشاوره جهت ثبت شرکت در آلمان :

  ---- .  -----------------------------------------------------------------------------

اجاره دفتر کار و محل زندگی در آلمان

 
 

مستندا به ماده ١٧٢ ل.ا.ق.ت و با عنایت به صورتجلسه مجمع عموی فوق العاده اگر تمام مبلغ افزایش سرمایه جهت متقاضیان و افراد غیر سهامدار شركت در نظر گرفته شود بایستی از كلیه سهامداران شركت در همان مجمع سلب حق تقدم گردد و یا چنانچه به استناد ماده ١٧٠ ل.ا.ق.ت و با رعایت ماده ١٦٩ ل.ا.ق.ت بایستی آگهی افزایش سرمایه و استفاده از حق تقدم در افزایش سرمایه جهت سهامداران انتشار یافته و مفاد ماده ١٧٠ ل.ا.ق.ت رعایت گردد لیكن اگر صاحبان سهام شركت در مهلت و فرجه قانونی از تمام یا قسمتی از حق تقدم خود در افزایش سرمایه استفاده ننموده باشند حسب مورد تمام یا باقیمانده سهام خریداری یا پذیره نشده به متقاضیان جدید و افرادی كه مایل به پذیره نویسی در شركت مربوطه می باشند بایستی با رعایت موارد آتی الذكر سهام خریداری یا پذیره نشده فروخته یا واگذار شود. در شركتهای سهامی عام می بایستی بر اساس ماده ١٧٣ ل.ا.ق.ت قبل از عرضه نمودن سهام جدید برای افزایش سرمایه مصوب مجمع یا سهام باقیمانده و خریداری و یا پذیره نشده توسط سهامداران قبلی شركت خواهان پذیره نویسی عمومی برای آن باشد می بایستی بدوا طرح اعلامیه پذبره نویسی سهام جدید را كه با رعایت ماده ١٧٤ ل.ا.ق.ت تنظیم گردیده به انضمام آخرین ترازنامه و حساب سود وزیان شركت كه به تصویب مجمع رسیده است و در صورتی كه شركت تا آن زمان ترازی تصویب ننموده باشد با قید و ذكر این مورد در طرح اعلامیه پذیره نویسی با رعایت مواد ١٧٥ و ١٧٦ ل.ا.ق.ت كلیه مدارك مربوطه را به مرجع ثبت شركتها تسلیم و رسید دریافت نمایند. اداره ثبت شركتها موظف می باشد كه طرح اعلامیه پذیره نویسی و ضمایم آن را با عنایت بمفاد مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت و اساسنامه شركت بررسی و در صورت صحت مدارك اجازه پذیره نویسی سهام جدید را جهت پذیره نویسان جدید و افراد مایل به سرمایه گذاری در شركت صادر نماید مداركی كه در این مرحله باید تحویل اداره ثبت شركتها گردد عبارتند از :

 
 

در خصوص مجامع فوق الاشعار :

الف- چنانچه مجمع در رعایت ماده ١٦٧ لایحه اصلاحی قانون تجارت تصویب نماید كه تمام یا قسمتی از حق تقدم صاحبان سهام به نسبت تمام یا بخشی از پذیره نویسی سهام جدید مربوط به افزایش سرمایه مصوبه همان مجمع را سلب نماید می بایستی این ماده و تبصره مربوط به آن كاملا رعایت گردد هیات مدیره در گزارش خود در رعایت این ماده وتبصره آن بایستی غیر از توجیه لزوم افزایش سرمایه علل و موارد سلب حق تقدم از بعض یا كلیه سهامداران را ذكر و اسامی افراد جدید یا سهامدارانی را كه اینگونه سهام بنفع آن سلب حق تقدم گردیده معرفی وتعداد و قیمت سهام و عواملی را كه در تعیین قیمت مدنظر واقع گردیده اعلام نماید و ضمنا بازرس یا بازرسان شركت می بایستی گزارش هیات مدیره و علل ذكر شده جهت سلب حق تقدم سهامداران را كاملا تایید نمایند. چنانچه سلب حق تقدم از بعضی از سهامداران بنفع تعدادی دیگر از سهامداران باشد براساس ماده ١٦٨ ل.ا.ق.ت سهامدارانی كه اینگونه سهام جهت آنان منظور شده نمی توانند در اخذ رای جهت اعلام نظریه مجمع در مورد سلب حق تقدم سایر سهامدارانی بنفع آنان شركت نمایند در احتساب حد نصاب رسمیت جلسه و دارا بودن اكثریت قانونی جهت معتبر بودن تصمیمات مجمع سهام این سهامداران ملحوظ نظر و محسوب نمی گردد.

 
 

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

تماس با قسمت پشتیبانی وب سایت

شما می توانید جهت هرگونه سوال و سرچ نام تجاری با تلفن 09123717913 تماس وبه صورت رایگان مشاوره بگیرید.

دفتر مرکزی تهران . بلوار اشرفی اصفهانی- روبروی مسجد امام رضا (ع) ساختمان پزشکان 110 ط3 واحد 12  - تلفن:

44474914   +  44474915  +  09123717913

email: sabt300@gmail.com

تماس با ما