برند (BRAND) چیست؟
در میان چندین هزار محصولی که در طول تاریخ و به ویژه در عصر صنعتی اختراع، ابداع و ایجاد شده تعداد محدودی توانسته اند نه تنها در بازار داخلی بلکه در عرصه های جهانی نیز نفوذ یافته و حضوری پایدار بیابند فاکتورهایی چون کیفیت، قیمت و خدمات بعد از فروش، ارزش اعتباری و اجتماعی خاص و غیرسرمایه ای و غیر سخت افزاری این گونه کالا و خدمات موجب گردیده که اصطلاحاً آنها را «برند» بنامند.
به طور خلاصه برند دارایی نامشهود (نهفته) یک محصول یا یک خدمت می باشد که شامل پارامترهای زیادی از جمله نام، اصطلاح، علائم، نماد، آرم، طرح، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اصالت (کپی صرف نبودن)، و داشتن اعتماد و اعتبار ماندگار نزد مشتریان می باشد. برند مختص سازه و کالا نمی باشد بلکه خدمات از نوع بانک، بیمه، مقوله مدیریت و سیستم های پولی و نرم افزاری را نیز در بر می گیرد.
محصولی را می توان برند نامید که از ارزش اعتباری و اجتماعی بالا برخوردار باشد و با رعایت اصول متنوعی که منجر به رضایت مستمر مشتریان می شود، اعتماد بازار مصرف را به خود جلب کرده باشد.کیفیت و ثبات کیفی، قیمت مناسب و نوسان پایین آن، دسترسی آسان به خدمات بعد از فروش، عدم نگرش سودآوری صرف مالکین در عرضه عمومی محصول و به طور کلی توانمندی و صداقت حرفه ای دست اندرکاران می تواند محصولی را به یک  برند تبدیل نماید.
امروزه، ممالکی را توسعه یافته و دارای اقتصاد قوی می بینیم که در چرخه تولید آنها محصولات و خدماتی که به یک برند تبدیل شده باشند، زیاد می شود. کشور آلمان به اتکاء برندهایی چون مرسدس بنز (MERCEDES BENZ) و بی، ام، و (B.M.W)؛ انگلستان در سایه برندهای بیمه ای و بانکی خود چون لویدز ( LLOYDS) ؛ کره با برندهایی چون هیوندایی ( HYUNDAI) ، ال، جی (LG) و سامسونگ ( SAMSUNG)؛ ژاپن با برندهایی چون تویوتا ( TOYOTA) ، سونی (SONY)، پاناسونیک (PANASONIC) ؛ و فرانسه با برندهایی چون ایرباس (AIRBUS)، صنعت عطر و ادکلن و لباس، پژو (PEUGEOT) و پورشه ( PORSCHE)؛ و آمریکا با برندهایی چون جنرال موتور (ْGM)، جنرال الکتریک ( GE)، کاترپیلار(CATERPILLAR)،کوکاکولا (COCACOLA)،  مایکروسافت ( MICROSOFT)، آی.بی.ام (IBM)، بوئینگ (BOEING)؛ فنلاند بر مبنای برندی چون نوکیا  (NOKIA)؛ سوئد با برندی چون IKEA؛  هلند با برندی چون فیلیپس (PHILIPS) ؛ سوئیس بابرندی چون نستله (NESTLE) ؛ و هند بر مبنای صنعت چای و برنج خود برندهایی از این دست، حجم عظیمی از بازار مصرف را در اختیار خود گرفته اند. و توانسته اند تا عمق جنگل های دور افتاده آفریقا و محل سکونت اسکیموها در قطب جنوب و شمال نفوذ نمایند.از 21 برند خوشنام در جهان 12 برند آمریکایی، 3 مورد ژاپنی، 3 مورد آلمانی و بقیه متعلق به سایر کشورها می باشد. ارزش برند   (BRAND VALUE) کوکاکولا در سال 2009 شصت و هشت میلیارد، گوگل 32 میلیارد، تویوتا 32 میلیارد، دایملر بنز 24 میلیارد، سامسونگ 5/17 میلیارد و فراری 5/3 میلیارد دلار بوده است.
بی تردید در هر سرزمین و بر مبنای مزیت های خدادادی و عمدتاً اکتسابی و تحصیلی، امکان بوجود آمدن برند وجود دارد ولیکن مستلزم آگاهی، مدیریت، هدایت و پشتیبانی برای ایجاد برند می باشد.
در کشور عزیز ما ایران علیرغم اینکه زمینه ها و زیر ساخت ها و استعدادهای زیادی برای شکل گیری و شکل دادن به موضوع «برند» وجود دارد ولیکن بدلیل عدم نگرش سیستمی به این مقوله ارزشمند شاهد بی ترتیبی های فراوان و از دست رفتن فرصت های بیشمار در این زمینه می باشیم.
عده ای به اتکاء منابع پولی ارزان محصولی را کپی و حتی با ساخت آن در سایر کشورها و ورود به عنوان محصولی داخلی و باز در سایه همان منابع به تبلیغات رنگارنگ، برگزاری همایش ها و مراسم خود فرمایشی و خرید و غصب عناوینی چون اولین، بهترین، قهرمان قهرمانان و نمونه، مشتری و مصرف کننده را به گمراهی و بیراهه می کشانند و چند صباحی در بازار مصرف می تازند و گرد و خاک می نمایند. لیکن تعدادی هستند که صبورانه به تولید اصولی محصول و خدمات ارزشمند می پردازند و صبورانه لیک به دلیل عدم توسل به جوسازی ها و ارتباطات ویژه در سایه به راه خود ادامه می دهند.
بی تردید در صورت شناسایی این پدیده ها و دادن فرصت لازم به آنها و پشتیبانی و راهنمایی آنها می توان گام های بزرگی در راستای «برند» سازی در کشور و نفوذ به بازارهای رقابتی بین المللی برداشت برای سامان بخشی به نیازهای پیش گفته و بر مبنای تصمیم نمایندگان رئیس جمهور در کار گروه کنترل بازار (وزیر بازرگانی، وزیر صنایع، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر دادگستری) که براساس اصل 127 قانون اساسی رسمیت یافته است.
کمیسیونی در سازمان توسعه تجارت بنام کمیسیون «برند» شکل گرفته که در آن نمایندگانی از وزارتخانه های بازرگانی، صنایع، جهاد کشاورزی، دادگستری، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، ثبت و اسناد، صدا و سیما، و بالاخره اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون شکل گرفته که امید می رود به اتکاء اختیارات قانونی بتواند به آشفتگی در این مقوله پایان بدهند و دستاوردهای قابل قبولی برای احقاق حقوق واجدین شایستگی برای «برند» شدن و کسب حقوق حقه خود در بازارهای بین المللی بردارند.بی تردید همکاری همه اندیشمندان، کارشناسان و دست اندرکاران، به توفیق مورد انتظار از این هسته کمکی شایان می نماید.
  • برچسب ها: ثبت علائم تجاری، ثبت خرید فروش برند تجاری، ثبت خرید فروش علامت تجاری، ثبت خرید فروش نام تجاری،
  • برخی مواقع پیش می آید که شما چند برند را ثبت می کنید تا بتوانید طبق یک برنامه ریزی دقیق، پایه های یک کسب و کار موفق را پی ریزی کنید و خود را به دیگران معرفی نمایید. بنابراین مخاطبان خود را با شناساندن برند تجاریتان مشتاق خرید آن کالا می کنید.

    اما بنا به مشکلاتی اقدام به تولید کالا و پخش آن در بازار نمی کنید. یا استراتژی داشته اید که یک کالا را با چند برند روانه بازار کنید و سپس بازخورد این موضوع خوب نبوده باشد و بخواهید فقط با یک برند ادامه فعالیت دهید. تمامی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در زمینه تجارت و کسب و کار همیشه دنبال راهکاری برای افزایش فروش برند و افزایش تعداد مشتریان خود می باشند.

    در این صورت بقیه برندهایی که ثبت کرده اید اضافه بوده و علاوه بر اینکه زمان و هزینه برای ثبت آن سپری شده است، عملا بلا استفاده می ماند. شما می توانید برندهای مازاد خود را در کمترین زمان و بدون هیچ دردسری به اشخاصی که به آن نیاز دارند بفروشید و علاوه بر جبران هزینه های ثبتی، سود خوبی نیز در زمینه فروش برند تجاری خود کسب نمایید.

    نقل و انتقال برند در ایران کاملا قانونی می باشد و بسیار راحت و آسان می باشد و طی مدت زمان کمی این کار قابل انجام می باشد. برای فروش برند خود، می توانید آن را به ما سپرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن با قیمت به فروش رسد .


    چگونگی سپردن نام تجاری جهت فروش

    با ارسال تصویر روزنامه رسمی و گواهی ثبت نام تجاری، علامت تجاری شما جهت فروش در معرض دید مشتریان قرار خواهد گرفت.خوشبختانه در حال حاضر نیازی نیست که شما برای شرکت خود جهت فروش برند هزینه هنگفتی بپردازید. شما به راحتی می توانید برندهای مازاد خود را از طریق همین سایت به ما معرفی کرده تا ما آن را به مشتریان برند آماده بفروشیم.

    در صورتی که در زمینه خرید و فروش نام تجاری سوالی دارید و یا قصد خرید و فروش برند دارید می توانید سوالات با تلفن رایگان شهر برند شرکت مطرح نموده تا مشاوران ما در این زمینه شما را یاری نمایند. با توجه به قانون نقل و انتقال برند در قوانین مالکیت صنعتی و بر حسب نقل و انتقال قراردادی امکان خرید و فروش برند با توجه به قوانین وجود دارد.


    مراحل فروش برند تجاری

    1- استعلام دفترخانه اسنادرسمی از اداره ثبت علائم تجاری جهت بلامانع بودن و صحت نام تجاری مورد نظر

    2- امضای صلحنامه انتقال قطعی نام تجاری در دفترخانه اسناد رسمی

    3- چاپ آگهی نقل وانتقال در روزنامه رسمی کشور


    نحوه دریافت و پرداخت وجوه نقل و انتقال برند

    1- ابتدا 10% کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت جهت انعقاد قرارداد باید واریز گردد تا دریافت استعلام انجام شود.

    2- بقیه مبلغ در دفتر اسناد رسمی هنگام امضای سند نقل و انتقال باید واریز گردد.


    مراحل فروش برند

    مراحل فروش برند همچون مراحل ذکر شده در نقل و انتقال قراردادی برند می باشد. با در نظر گرفتن این امکان در قانون در حین نقل و انتقال شرکتها و واگذاری امتیاز بنگاه های اقتصادی امکان انتقال برند و نام و نشانهایی که متعلق به آن بنگاه است نیز وجود دارد که همین امر به اهمیت خرید و فروش برند می افزاید . علاوه بر این امکان فروش برند باعث می گردد که دیگر برندهایی که از سوی مالکانشان بدون استفاده است، تا زمان اتمام مهلت راکد نمانند و با انتقال به شخص دیگر شرایط استفاده مجدد از آنها فراهم گردد.


    شرایط فروش برند

    شرایط فروش برند همچون شرایط نقل و انتقال قراردادی برند است که می توانید با مراجعه به این بخش در سایت از اطلاعات آن بهره بگیرید.


    قیمت فروش برند

    جهت فروش برند نیاز به قیمت گذاری برند توسط کارشناس رسمی دادگستری مخصوصاً در مورد برندهایی که سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند. برندهایی که تازه ثبت شده اند و برای خرید و فروش برند آنها اقدام می گردد بیشتر با توجه به تعداد طبقات و کالاها و همچنین نوع کلمه و یا طراحی آن ارزش گذاری می گردند.


    مدارک لازم برای فروش برند

    مدارک فروش برند را می توانید در قسمت مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال برند مشاهده نمایید